Personeel

U bent een ondernemer en u kijkt naar de toekomst. Maar zonder de steun van uw werknemers komt u daar niet. U zet dan ook alles op alles om een langdurige werkrelatie met hen op te bouwen. Gegevens van de werknemers bijhouden is essentieel voor de goede werking van een onderneming. Een goed personeelsbeheer vergt echter heel wat tijd. Hoeveel lijstjes moet u openen om te weten wanneer een medewerker in dienst is gekomen, wanneer hij/zij een medische keuring onderging, welke taken behoren tot de functie van die medewerker of wanneer hij/zij welke opleiding heeft gevolgd? Deze module biedt een oplossing. Het raadplegen van personeelsgegevens uit beschikbare rapportages is een fluitje van een cent.

Met VARIO krijgt u met één klik een overzicht van al uw personeelsleden, hun functieprofielen, opleidingen, vaardigheden, taken etc.

Ook andersom werkt de module Personeelsbeheer in uw voordeel: taken worden eenvoudig toegewezen aan personen of functies, personen worden automatisch via e-mail verwittigd, alle functies worden duidelijk omschreven, een organigram wordt automatisch opgebouwd. VARIO biedt tevens de mogelijkheid tot het opbouwen van het personeelsdossier en het koppelen van standaardformulieren aan de werknemers. Ook de functieomschrijvingen worden in de deze module opgemaakt met alle daaraan gekoppelde informatie (verantwoordelijkheden, bevoegdheden, taken, risicoanalyses, PBM’s, instructiekaarten, competenties, etc).

Er bestaat tevens een mogelijkheid om standaardformulieren te koppelen aan functies. De personeelsgegevens worden per werknemer bijgehouden zoals: de resultaten van ontvangen beoordelingen, de ontvangen PBM’s, functiehistorie, de gevolgde opleidingen, de gekoppelde taken en de bijbehorende risicoanalyses. Op die manier wordt u ontlast door VARIO en wordt uw personeelsbeheer volledig gestroomlijnd om uw kostbare tijd te besparen.

Voordelen:

  • Eenvoudige toewijzing taken aan personen en/of functies;
  • Duidelijk overzicht openstaande taken per persoon;
  • Automatische e-mailverwerking;
  • Duidelijke functieomschrijvingen en werknemershistorie;
  • Opbouw digitaal personeelsdossier;
  • Koppelen van standaardformulieren aan personen en/of functies;
  • Geautomatiseerde functieomschrijvingen en organigram;
  • Alle data binnen 1 omgeving beschikbaar.