Klachten

Klachtenafhandeling is essentieel voor het behoud van klanten en voor het verbeteren van het product en/of de service. Vanuit de bedrijfsinterne overtuiging dragen klachten bij aan de verbetering van het product. Tevens dient het gecertificeerd bedrijf, vanuit de kwaliteitsnorm, beheerst met klachten om te gaan. Met een goed klachtenbehandelingssysteem is zowel de correcte afhandeling van de klacht als een positief effect op de onderneming verzekerd.

Een correcte klachtenbehandeling heeft ook een positieve invloed op het imago van uw organisatie. Met VARIO beschikt u over een krachtige tool voor uw klachtenbeheer. U registreert, beoordeelt en behandelt de klachten van uw klanten, leveranciers of medewerkers op een eenvoudige manier. Het klachtenregister geeft de actuele status van de klachten weer. U bepaalt de afhandelingstermijn en de klachteigenaar wordt automatisch op de hoogte gebracht. De klachteigenaar kan gemakkelijk de resultaten van het onderzoek registreren en ook de corrigerende maatregelen plannen.

Met VARIO behandelt u effectief alle klachten, leert u uit de klachten, integreert u het klachtenbeheer in uw bedrijfsprocessen en zorgt u ervoor dat juiste middelen worden ingezet voor een hogere klantentevredenheid… allemaal cruciale succesfactoren voor uw onderneming.

Voordelen:

  • Eenvoudig registreren, beoordelen en behandelen van klachten;
  • Bepalen van afhandelingstermijn en klachteigenaar mogelijk;
  • Automatische verwittiging van de klachteigenaar;
  • Doeltreffende aanpak en integratie in bedrijfsproces;