FAQ

Kan Vario ons helpen meer grip te krijgen op ons VCA dossier?
Ja, Vario is met uitstek geschikt om grip op uw dossier te krijgen en u te ondersteunen in het opvolgen van acties en taken die noodzakelijk zijn voor het veilig werken en het behouden van uw certificaat.

Moet ik altijd het complete pakket afnemen?
Nee, Vario is een modulair pakket dat op maat voor u wordt samengesteld. We kunnen eenvoudig voor u modules inschakelen maar ook uitschakelen. Voor niet gebruikte modules hoeft u uiteraard niet te betalen.

Omdat mijn medewerkers altijd op pad zijn is het voor ons lastig om ze bij elkaar te krijgen voor een Toolbox overleg, hebben jullie daar een oplossing voor?
Zeker! Met Vario kunt u gebruik maken van de E-toolbox. Dat is een toolbox die u vanuit kantoor naar uw medewerkers kunt sturen en die zij vervolgens via internet kunnen volgen.

Wij hebben onze eigen werkplek inspectie formulieren gemaakt, kunnen wij die ook in Vario zetten?
Ja, Vario biedt u de gelegenheid om gebruik te maken van standaard formulieren maar geeft u ook de mogelijkheden om uw eigenformulieren in het systeem te zetten.

We willen graag conform VCA/ISO werken maar hebben geen behoefte aan een certificaat, is dat mogelijk?
Dat is zeker mogelijk, Vario levert u een krachtige tool die u ondersteund in het veilig werken. Het traject voor certificeren kunt u los daarvan, al dan niet gewenst, inzetten. Vario levert u in ieder geval wel een certificeerbaar systeem op.

Als de wetgeving of de norm veranderd, zit ik dan met een verouderd pakket?
Nee, Vario wordt door onze software ontwikkelaar voortdurend bijgewerkt om te voldoen aan de laatste wet- en regelgeving en normeringen. Deze aanpassingen worden voor al onze bestaande klanten kostenloos doorgevoerd

Ik vindt het lastig om een VCA/ISO dossier op te zetten, kunnen jullie hier in ondersteunen?
Zeker, wij helpen u graag bij het opzetten van uw dossier. Als u dat wenst kunnen wij u ook periodiek bijstaan in het onderhoud van uw dossier. In overleg met u zoeken we de oplossing en ondersteuning die het best bij u past.

Wat kan Vario allemaal voor mijn organisatie doen?
Om u het beste een beeld te kunnen geven van de meerwaarde van Vario voor uw organisatie is het verstandig om een afspraak voor een vrijblijvende demonstratie van ons pakket te maken met onze accountmanager 0800 320 0 320.

Wij hebben al een ISO 9001 / VCA certificering, kunnen we dan toch gebruik maken van Vario?
Onze Vario specialisten kunnen u natuurlijk bijstaan bij het overzetten van uw bestaande dossier in Vario. Hoeveel wij voor u doen bepaald u zelf.

Ik heb een systeem voor het bijhouden van keuringen van gereedschappen, kan het pakket ook zonder materiaal module?
Ja, Vario is een modulair pakket dat op maat voor u wordt samengesteld. We kunnen eenvoudig voor u modules inschakelen maar ook uitschakelen. Voor niet gebruikte modules hoeft u uiteraard niet te betalen.

Is er een beperking aan het aantal gebruikers die in VARIO kunnen inloggen?
Nee, het aantal gebruikers is onbeperkt.

VARIO is een online systeem, zijn mijn gegevens beveiligd?
Ja, in VARIO werken is te vergelijken met het internet bankeren. Daarnaast wordt 2 keer op een dag een back-up van uw gegevens gemaakt.

Als ik stop met het VARIO abonnement, ben ik dan ook mijn gegevens kwijt?
Nee, we gaan er vanuit dat u geen reden heeft om te stoppen. U bent de eigenaar van uw gegevens en kunt deze dan ook te allen tijde uit het systeem exporteren in voor u wenselijk fomaat (Word, Excel. Powerpoint, PDF, TIFF, MHTML, CSV, XML en Data feed)

Is het mogelijk om VARIO in andere talen aan te bieden?
Ja, VARIO kan in de volgende talen worden aangeboden: Nederlands, Engels, Duits, Frans en Vlaams

Ik werk momenteel veel met Excel en Word lijsten. Moet ik alle gegevens handmatig overzetten?
Nee, wij werken met import bestanden waar de nodige gegevens eenvoudig en snel in kunnen worden gekopieerd en in VARIO worden gezet. Daarin kunnen wij gaan ondersteunen.

Moet ik het dossier uitprinten voor een auditor?
Nee, u kunt een audit account aanmaken in VARIO waarbij de auditor toegang krijgt tot het dossier maar niks kan wijzigen. Een aantal auditkantoren zijn bekend met VARIO. Vraag ons naar de mogelijkheden.

Ik krijg een foutmelding of ik heb een verbetervoorstel, wat nu?
Dan kunt u bellen met 0800 320 0 320 of een mail sturen naar info@vario-nederland.nl. We hebben programmeurs ter beschikking die de foutmelding snel gaan verhelpen.

VARIO wordt constant ontwikkeld op basis van o.a.  de input van onze klanten. Wij gebruiken een geautomatiseerd systeem waarbij alle klachten en verbetervoorstellen worden verwerkt. Deze data wordt gebruikt om VARIO te optimaliseen.